Klänning på g

Egentligen tycker jag mest synd om mig själv idag - sån där ruskigt förkyld dag när huvudet konstant är någon sekund efter när man rör på sig och lederna bara säger nej medan näsan rinner och halsen gör ont. Typ. Men jag är lite glad också, för större delen av arbetet med livstycket till min nya klänning är färdigt! Det är en chansning eftersom jag kör till stor del utan mönster (och den snutt mönster jag använder är uppskalat och omgjort efter en barbieklänning, inte riktigt min kroppsform alltså :p) men förutom just livstycket är det en så hiskeligt simpel modell att det bara måste funka. Jag har två fina tyger, billiga stuvbitar från ohlssons som jag tror blir väldigt tjusiga ihop. Har haft lite trassel med tyget till livstycket eftersom det bara nätt och jämt räckte till, och om det räcker till infodringar vetesjutton... men det ger sig. Har i alla fall sytt ihop delarna såpass att den går att prova med lite nålar i ryggen och det verkar funka bra sånär som på några små detaljer som nog ska gå att ordna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0