God Jul!

För rätt stämning: http://open.spotify.com/track/19covwjJtfYZFQsqdWlbcM

28 oktober... det går fort utför den här tiden på året. Åtminstone för undertecknad. Julklappsinköpen är förstås igång sedan länge, om än långt ifrån klara så åtminstone mentalt påbörjade och delvis inköpta (låter crazy men hur hur hur ska man få in alla julklappar på en enda lön!? det är inte tokigt, det är praktiskt. toket kommer sen...). I måndags däremot, datum 26 oktober när jag strosade ut från gallerian i eftermiddagsmörkret började jag på allvar fundera på NKs julskyltning och hur roligt det var att titta på den med barnen i vintras, om man kanske skulle göra en grej av det i år. Åka in och göra något mysigt och titta när de släpper ner gardinerna där... jag har förstås tänkt på den tidigare i år, men bara flyktigt då. Jultoka. Jag kan inte hjälpa det, jag börjar obönhörligt få en smygande julstämning runt slutet på oktober. Från adventsplaner och luciatänk gick det raskt till julsånger, förra veckan var jag nära att sätta på min real group-skiva men jag lät bli, däremot råkade jag börja sjunga jul och luciasånger igår.  Inte riktigt lika illa när man sjunger själv, men nu sitter jag här... med Sinatras Smörigaste. Men det var strängt taget inte mitt fel, det var någon annan jultok som hade slängt upp den på förstasidan på spotify så då måste det ju vara ok :p Glögg... det vore fint. När jag sitter här och fryser vid datorn med ingen utsyn så känns det nästan som om det vore massa snö och fint ute :)

Det roliga är att jag längtar egentligen inte alls till julafton. Som nygift med nyskilda föräldrar är det ju givet att det blir en del förändringar... men det är bara en dag. Det är allt runtomkring som är jul. Jag tror inte att någon skulle tro mig om jag försökte förklara att jag egentligen inte är något vidare julfan. Jag älskar carols (och jag höll på tal om det på att explodera av lycka när jag såg att a christmas carol är uppe igen!!! http://www.christmascarol.se/), glögg, mys, vinter, och massa annat som liksom hör ihop med julen. Men jag tål egentligen inte den här julaftonshysterin, och jag har sedan flera år helt inte alls förstått poängen med att fylla huset med tomtar... Ok, jag kan nog inte säga att jag inte gillar julen för det gör jag. Men Jag vet inte. Skit samma, let it snow let it snow let it snow!

http://open.spotify.com/track/67rrZhaYk3agN2QL87ESC2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0