Otippad läsning

Jag har precis plöjt "på spaning med Bridget Jones", helt tvärt emot alla mina egna förväntningar på mig själv. Plockade den i en byteshörna på sopen, varför vet jag inte riktigt, kanske för att jag misstänkte att den skulle vara väldigt lättsmält och något att läsa helt utan ansträngning. Typ serietidning för vuxna fast tjockare och utan bilder... lite lustigt att jag plockade den alls egentligen med tanke på att jag fick filmen "bridget jones' dagbok" för massa år sen och inte var sådär direkt jättetänd på den. rätt kul, men en sån där film som egentligen är mest bara jobbig att se på. visar sig att storyn är så mycket bättre i tryckt form att det knappt går att jämföra. det blev sträckläsning. Kanske bara är hon vad heter hon... renee zellweger som jag inte riktigt kan med. eller henner rolltolkning i den filmen kanske, har inte sett henne i så mycket annat. filmen blev dock lite mer intressant när vi upptäckte att den är någon sorts storstads-tolkning av stolthet och fördom, kanske man borde ha upptäckt med en gång (och säkert skulle gjort också om man kunde sin jane austen), men det tog ett par år för oss. oh well, man kan inte ha koll på allt jämt. fick lust att se den igen, pride and prejudice alltså, här om dagen men vi har bara den med kiera knightley hemma och jag vill se den som är lång som ett as eftersom det inte alls är en film utan en miniserie. som fö har fått 9,3/10 i betyg på imdb. det är rätt högt. antar jag. den är bra i alla fall. men som sagt lång som ett as. men men.

slutsvamlat

adios

Kommentarer
Postat av: Jo

jag har förresten visst sett henne i annat... är säker på att hon var med i chicago men det minns jag ingenting av faktiskt, men så hade hon en irriterande och jobbig roll i me, myself and irene också. vad jag kan minnas. har iofs aldrig varit så värst förtjust i jim carrey heller så det kanske var hela filmen... fast det där med jim carrey har börjat vända, faktiskt sett en och annan film men honom de senaste åren som jag inte ogillade... oh well. bye.

2009-05-06 @ 12:53:35
URL: http://themasquerade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0