Hablahabla

Det regnar. Inte så hurtig längre. Men det visste jag ju redan från början. Fast jag har en rejäl schvung med hacka märkte jag igår. Rackarns vad det lossnade sten och sand...

Jag har helt plötsligt blivit så fascinerad av det spanska språket. Kan tänkas att det har något att göra med diverse filmer där det pratas spanska som av någon anledning verkar ha blivit mycket mer frekventa i dvd-spelaren hemma. Senaste var Vicky Cristina Barcelona. Rätt knepig film på sätt och vis, men ändå väldigt bra tyckte jag. Många skulle säkert tycka att den var seg och konstig men många skulle nog gilla den också. Oh well, jag gillade den i alla fall. Och spanskan i den. Det är lite sexigt med spanska på något sätt. Rolig vändning med tanke på att jag alltid förut har tyckt att just särskilt spanska är ett så fult språk... Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. Jag kikade i alla fall in på biblioteket i helgen och lånade mig en nybörjarkurs i spanska :) Vi satt i bilen i söndags alla fyra och repeterade räkneord och färger, jättekul ^_^ Man låter som en riktig klyscha ur en billig turistfilm eller nåt, men det är skitkul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0