Möhippa?

Jag fick precis frågan i fikarummet om jag skulle ha någon möhippa, och det kunde jag inte riktigt svara på... jag har faktiskt ingen aning. Det enda jag har hört tidigare i ämnet är att bruden helt oförhappandes luras/rövas iväg på nåt rackartyg någon gång innan bröllopet, gärna då i samförstånd med brudgummen som typ har varit insider och hjälpt till att snoka i adressböcker och kalendrar innan. Jag har hört om både roliga grejer och jobbgt pinsamma som man undrar hur någon alls kan se någon humor i. Nu har jag även förstått att det är tärnorna som är ansvariga för sagda rackartyg, vilket rätar ut ett och annat frågetecken. För mig i alla fall, jag har nämligen aldrig riktigt fattat hur det egentligen funkar det där. Hur kan man vara säker på att inte någon annan planerar en möhippa samtidigt som man själv gör det? Tänk om man är en sån som har massa vänner och så råkar det bli två eller tre stycken bortrövningar? Fast det förstås, de borde ju komma i kontakt med samma personer så småning om och då löser det sig väl. Men tänk vilken förvirring det skulle kunna bli om ingen visste vem som skulle fixa... men det är ju faktiskt ganska logiskt att det är tärnornas grej. Vilket för mig tillbaka till själva frågan, ska jag ha en möhippa? Don't know, ska jag? Lina? Carre?

Kommentarer
Postat av: Carre

Haha, är du orolig att du inte kommer få en eller för att du kommer få en?

2009-03-06 @ 14:43:58
Postat av: Jo

Haha jag vet inte... får jag välja båda? ;p

2009-03-08 @ 21:04:29
URL: http://themasquerade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0