Klänning: check! Lokal: check! Brudgum: check!

Hur gör man för att inte ta över hela planeringen av allting runt sitt bröllop själv? När man liksom "vet" att allt blir bäst om man fixar det själv, får panik av att vänta någon dag extra på att någon annan ska ta tag i någonting, tycker att det är lite kul att fixa och greja och kanske på något skumt plan vill vara lite snäll också... men det är ju inte mitt bröllop, det är ju vårt bröllop. Jag är visserligen inte den bruden som smäller sin man på fingrarna om han försöker ha en åsikt om sina egna kläder, men på något vis smyger jag in och tar över allt ändå. Suck. Måste alla bli sina mammor? Jag vill inte vara min mamma, jag vill vara de bra sakerna från mamma och de bra sakerna från pappa och så vill jag baka ihop dem med några egna påhitt och bli en ännu bättre hanna-halva. Det vore bra. Lite så kanske det är förstås, men jag tror nog att jag råkade få med mig en bunt korkade egenskaper också. Kanske till och med hittade på en och annan själv. Skit också. Varför kan man inte få vara perfekt för? Bluh.

Förresten har jag tröttnat lite på all den här planeringen nu. Det ska vara mat och det ska vara tårtor och det ska vara klänningar och blommor till höger och vänster, som om det spelade någon roll egentligen. Det är ju inte kläderna som ska gifta sig med varandra. Ändå är det så himla viktigt, och jag är lite bitter på mig själv för att jag egentligen tycker det också. Inte lika mycket som många andra iofs tror jag, men fortfarande mer än en hel del ytterligare andra är jag rädd för. Jag bryr mig inte tillräckligt lite om det för att säga screw it! i alla fall och ta ett pissenkelt bröllop som knappt kräver varken pengar eller planering. För det går, det är klart att det gör. Men ett bröllop är så hypat att jag är rädd att jag kommer ångra mig efteråt om vi gör så. Egentligen var det ju aldrig ett alternativ, men i alla fall jag hade nog trott att det skulle bli mindre och enklare än såhär. Det var nog antalet gäster som gjorde att det smög iväg och helt plötsligt var större än vi hade fattat från början.

Det vore så oändligt skönt att bara sluta tänka på allt det här nu, och låta någon ta hand om allt som är kvar så kan vi bara betala det som behövs sen på något sätt. Det vore skönt.

Jag älskar dig älskling ♥ hihi jag hade inte kunnat göra det där hjärtat utan dig ;) jag gör några till bara för att jag kan

♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥

♥PUSS♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0