Long time...

"Du är lika fin i håret som den andra jäntan!" utbrister den gamla damen strax innan hon vänder sig åt fel håll, känner lite på patienttelefonen som hänger på väggen, tar sedan lite på själva väggen och ropar till sin man "här är det!" varpå han letar reda på hennes arm, vänder henne åt rätt håll och de knatar ut, arm i arm på väg till taxin. Kvar sitter jag och undrar varför jag känner mig glad av komplimangen när jag vet att hon är så gott som helt blind. Men på något sätt så räknas den ändå. Kanske för att jag inte kan tänka mig att hon skulle ljuga bara sådär, det måste ju vara så att hon verkligen tycker att jag är fin i håret som, visserligen för dagen nytvättat, hänger rakt ner och behöver toppas... men det är klart, såna detaljer ser ju inte hon. Men något ser hon väl. För hon är ju inte helt blind. Tor jag i alla fall. Det värmde lite i alla fall.

Det har hänt en del sen sist. Lilla hanna har blitt gift och är fru med ringX2 på fingret, bröllopsresan på mallis var mysig och härlig och Julia (dvs min bild ;) vann (!!!) modelltävlingen för Hööks-katalogen, så snart åker hon och en vuxen iväg på plåtning för vårkatalogen 2010. Spännande.

Träliga saker händer också förstås, igår hade några små ligister försökt sno min bil men det måste varit ena riktiga amatörer för de verkade bara ha lyckats paja låset och lite plasthöljen. Tillräckligt för att göra en lätt förbannad förstås, och eländet var rätt meckigt att köra med men tydligen var det inget värre än att min man (^_^) kunde fixa. My handyman ;)



Bilden är en av mina egna favoriter, en bunt gamla tulpaner som var utslängda, regnade på och lite trasiga. Gammalt och visset men ändå vackert. Snyggt hur ett kronblad eller två har ramlat av så att man ser in i blomman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0