Vem var det som ringde?

Suck. Det räcker liksom inte med att man nixar telefonen, mobilen är ju kvar. Den kan man inte nixa. Nej för det går inte, men då finns det faktiskt lite andra lösningar.

Jag har blivit uppringd några gånger i veckan ett tag nu av ett företag i Stockholm som säger sig ha fått mitt nummer av en vän till mig som varit hos dem, vilket jag betvivlar. För det första så sökte de första gången en Johan, och när jag sa att det inte fanns någon sån på mitt nummer så kunde det kanske finnas en Elisabet där? men nej, jag heter inte det heller. Lösningen på det problemet var helt enkelt att ändra namnet på den påstådda inbjudan till mitt. Där ser man. Dessutom känner jag inte till att någon av mina bekanta skulle ha varid där över huvud taget. Det känns med som ett billigt knep. Hur som helst, de ringde igen senast idag och eftersom jag tyckte mig känns igen numret så lät jag bli att svara.

Jag tyckte mig minnas att jag hade försökt kolla numret på eniro förut men jag försökte igen, och blev inte mycket klokare på det. Inget svar. Däremot påmindes jag om en annan användbar sida: vem ringde?
mycket bra initiativ faktiskt, där fick jag bekräftat att det var samma människor som hade förföljt mig de senaste veckorna, och kunde lägga in mitt bidrag också. Ett problem bara: i kommentarläget så vill de ha ett namn, och om man då som jag vanligtvis uppger ett namn med bara två bokstäver så går det inte att posta kommentaren. Det roliga är att det kommer upp ett felmedelande, det du har skrivit raderas, och du får börja om från början. Utan att veta vad det var för fel. Precis, det står bara att det var ett fel med någonting men inte med vad. Det får man klura ut själv. Jag testade i alla fall på tredje försöket att skriva ut hela mitt namn och då var det inga problem längre.

En annan grej som var lite kul:

en tyst ringsignal som du kan lägga till på de nummer som brukar terrorisera dig, så slipper du ens märka att det ringer.

Något annat som jag hade missat på min egen telefon var att den under samtalslistor och samtalshantering tror jag det var, har en spärrlista där jag kan lägga in ett antal nummer så automatiskt trycks bort när de försöker ringa mig. så det var slutet på alla tröttsama samtal från just dem i alla fall. tydligen så ska alla samsungtelefoner ha det här, det hade jag ärligt talat ingen aning om. men hey, nu vet jag :) tack för den.

Kommentarer
Postat av: Carl-Fredrik Herö

Hej!



Tack för ditt blogginlägg och framför allt att du hittade en bugg på webbplatsen. Jag skulle gärna ställa några frågor för att kunna rätta till den. Kontakta mig gärna på e-mail. Tack på förhand! mvh Carl-Fredrik Herö, vemringde.se

2009-02-18 @ 21:18:31
URL: http://www.vemringde.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0