Namn - att byta eller inte byta, den du.

Jag har inte ens bytt namn ännu, men ändå har jag hunnit få heta Aldenport... det är fascinerande det där, man tycker att man pratar tydligt och säger rätt och de nickar och ler och så får man hem ett papper där man heter Planch eller Aldenport. Inte för att det är en särskilt stor grej förstås, men det blir ett litet pyssel till med att få namnet ändrat förstås fast mest är det ju festligt hur svårt det ska vara att höra rätt. För inte säger man väl fel själv, icke.
Angående namnet där, så blir det förresten så att jag hamnar ju lite mittemellan när vi reser bort efter bröllopet... så den stora frågan var förstås: vad ska jag heta på passet? Jag frågade på ticket och då fick jag veta att det tydligen inte ska spela någon större roll vad man är folkbokförd som utan det viktiga är att det som står på passet stämmer överens med det som står i bokningen, och eftersom mitt pass är giltigt en stund till så kan jag alltså lika gärna behålla mitt nuvarande efternamn på biljetten. Fast det hade förstås varit roligare att resa som herr och fru efternamn :P Enda problemet som vad jag förstod kan uppstå är om jag skulle strula bort passet där borta och behöva ta kontakt med något svenskställe där och så heter jag inte det som står på passet längre. Tja, man vet ju aldrig, saker och ting tenderar att aldrig ha hänt förut när de inträffar första gången... Jag ska nog prata med farbror polisen också.

Nu är det i alla fall dags att öppna ögonen och dyka ner i en artikel som ska läsas. Bluh. Min blogg verkar föresten plötsligt ha förvandlats till en bröllopsblogg... Men men, det är min blogg och jag skriver vad jag vill hah! Ok, sluta svamla börja plugga. NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0