Detaljer stora som hus...

Wow. Vad mycket energi man ska lägga på småsaker... bara placeringskorten liksom. Hur viktigt är det i sammanhanget vilka placeringskort man har? Nä, inte riktigt högst upp på listan. Men det blir ändå lite kinkigt om man inte har några alls, och eftersom de över huvud taget måste finnas så måste de se ut också, och ska någonting se ut så måste man bestämma hur det ska se ut, och vips så blev till och med de papperslapparna en huvudvärk. Jag såg nyss ett tryckeri som tog från fyra kronor och uppåt för sina placeringskort, så man ska alltså pröjsa fyra-fem hundra för att folk ska veta var de ska sitta. Det känns ju sådär. Det blir säkert hemslöjd till slut, problemet med det är ju tiden.

Men bort med molnen och fram med solen, det är inte bara huvudvärkar i luften! Bröllopsresan är bokad! Det blev inte det perfekta datumet dagen efter bröllopet, och inte dagen efter det heller faktiskt men det är ändå ok, då kan vi ju öppna presenterna hemma innan vi drar och det kan väl säkert vara kul eller nåt. Det viktiga är i alla fall att vi har två veckor bokade med utsikt över medelhavet! Det ska bli så skönt att åka, och det är så skönt att ha det bokat.

Nu i veckan ska jag försöka lägga beställningen på min klänning också, då blir det slutgiltigt bestämt hur den ska se ut... inte ens jag vet det helt säkert än. Inte mer än att det blir bra förstås ;) Men jag har lite olika delar som ska kombineras ihop på ett smidigt sätt. Det går nog bra.

På fredag ska vi på middag hos värdparet, det känns otroligt skönt att ha någon att lämna över ansvaret för festen till.

Nu ska jag försöka förflytta mig tillbaka till här, nu och lunch. Sen jobb. Måste ta en sväng på panduro sen... men det får bli en annan dag. Kanske torsdag.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0