Samhällsteori - inte bara tråkigt

"När vi samtalar med varandra tror vi vanligtvis att det vi säger är ganska välordnat och strukturerat, mer eller mindre som en skriven text. Men så är det inte. Till och med vetenskapliga och juridiska diskussioner visar sig vid närmare analyser - exempelvis när man skriver ut en bandupptagning - innehålla mängder av 'ähh' och 'öhh', horribla meningskonstruktioner, avbrott, infall och besynnerliga hänvisningar."
Festligt skrivet i "Klassisk och modern samhällsteori".


Eller, jag tyckte i alla fall att det var festligt. Fast det kanske mest var på grund av användandet av i mina ögon festliga uttryck som "horribla meningskonstruktioner" och "besynnerliga hänvisningar". Jag må vara en märklig människa, men jag roas av sånt ^_^

Kommentarer
Postat av: anderss0on

Jättefestligt ju, haha :P

2007-09-11 @ 20:28:30
URL: http://anderss0on.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0