Alla har sina baksidor, vissa snyggare än andra

Idag har jag varit duktig, duktig och lite dum. Först var jag duktig för att jag gick upp kvart i sex och masade mig iväg (väldigt mycket mot min vilja) till föreläsningen som hade flyttats till den okristliga tiden 08:00 (för att citera Christina: "är det någon som har kollat att det här verkligen är lagligt?") för att lära mig saker om Marx och Bourdieu. Sen var jag duktig igen när jag efter föreläsningen (som jag nätt och jämt höll mig vaken igenom, jag såg nog i och för sig grovt uttråkad ut när jag lyckades glida ner så långt på stolen att jag hade fötterna på raden nedanför under den sista kvarten... men det var inte helt ointressant faktiskt) så pallrade jag mig bort till frescatihallen och ägnade mig åt den allmänt accepterade form av självplågeri som förekommer på löpband och andra tortyrredskap vanligen samlade i ett så kallat gym. Det var egentligen skönt, men sträckbänk som bänkpress: tortyrredskap är vad det är. Till sist var jag dum eftersom jag åkte hem istället för att vänta en och en halv timme och gå på föreläsningen om Weber och Durkheim. "Jag kan läsa det själv istället". Mm... precis... Kan kan man ju. Gör? Kanske kanske inte. Nu är det i alla fall dags att värma och äta de där halvtinade fallaflarna som ligger i min väska. Skål.

Kommentarer
Postat av: lisen

Det värsta med att gymma det är att man vet att det är träning. Tråkig träning. Det är som att springa. Skönt, men tråkigt. Dans är träning, men det tänker jag inte ens på för att det är så kul... eller, man påminns ju om att det är ett träningspass dagen efter då man har stora svårigheter att gå pga så kallad "träningsvärk". Men om man vill vara fin så måste man lida pin, som min pappa alltid sagt.
Vad babblar jag om? Jag skyller på tillfälliga sinnesförvirring på min sömnlösa natt :)

2007-09-06 @ 08:56:54
URL: http://fluffybunnyfoot.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0