Att sova eller inte sova, det du

Igår var första kvällen på mycket länge som jag faktiskt hade svårt att somna för att jag inte kunde sluta tänka. Detta trots att jag fortfarande var hyfsat slut efter middag hos en vän på onsdagen som slutade med att jag kom hem strax före klockan sex på torsdag morgon. Nu var det ju kanske inte så att jag låg vaken flera timmar och grubblade, men med tanke på att jag för det mesta sover som en stock en kvart efter att jag har stängt ögonen är det mesta över en halvtimme länge för mig...

Jag måste vara välsignad med en osannolik förmåga att somna. Jag kan somna var som helst. Till och med hemma i min egen säng. Mitt problem ligger väl snarare i att ta sig till sagda säng... Det är rent otroligt vad mycket saker det finns som man kan göra för att slippa gå och lägga sig. Sätta sig vid datorn eller mobilen och säga åt en vän att gå och lägga sig till exempel, det är bra för de behöver ju sova men gör inte det. Eller helt oprovocerat börja städa (ok, städning här är sällan oprovocerad... men det ser lika hemskt ut mitt på dagen när jag inte tar tag i det).

Jag har ätit frukost nu men jag är fortfarande hungrig. Frukt kanske? Ikväll blir det party. Jag fick skriva om "party" ungefär fyra gånger... Det blir problem när mer än två bokstäver ligger på rad, undrar om jag borde hitta ett bättre sätt att skriva på... Eller bara sova lite mer.

Tänk om man (jag) kunde ge sig (mig) själv samma stöd och råd som man (jag) ger andra. Bla bla jag är bra att prata med, bla bla jag säger kloka saker bla bla bla, men jag lyckas ändå inte hålla ordning på mitt eget liv. Jag ska försöka lyssna på råd som jag ger andra som om jag själv hade fått dem också. Nu kan jag ju nästan alla mina knep för att pigga upp folk och jag vet inte om jag kan köra dem på mig själv, men jag kan ju testa. Eller så kan jag bara försöka börja lita på andra människor. Det ska vara bra har jag hört. Det skulle jag nog sagt åt andra att göra.

Sekundvisare låter olika. Inte olika sekundvisare, det är ju givet, men olika sekunder. Sekundvisaren på min väggklocka har två ljud som den varvar. Ett ljud var annan sekund. Den tickar på två olika sätt. Alla mina väggklockor har varit så. Är det bara i mitt huvud eller gör klockor så? Isåfall, varför?

Jag ska nog göra verklighet av den där frukten nu. Försök att ha en trevlig dag och var inte för hård mot dig själv. Jag älskar mitt liv trots att det ibland får mig att gråta och är långt ifrån perfekt.

Kommentarer
Postat av: Trötter

Nu är det din tur att ha en RIKTIGT TREVLIG dag och inte vara hård mot dig själv! Glöm inte att Gud älskar dig!!! Hela tiden... Och om du står still och låter tiden komma till dig känner du också hans kärlek till dig som finns HELA tiden.

:)

2007-12-07 @ 11:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0