Tack och lov för sjalar

Vaknade som nämnt lite med en chock och väldigt lite tid över (snarare under) i morse, vilket som alltid sabbar ens planering mer eller mindre mycket. Nu var det så att jag hade tänkt att tvätta håret i morse, så igår kväll hade jag borstat igenom det med svinpälsborsten (det låter verkligen skumt vad man än kallar de där grisborstarna). Det måste sägas till dess fördel att den lyckas verkligen få ut de där naturliga fetterna i håret väldigt effektivt, den gör alltså precis vad den ska, men rackarns om man råkar använda den utan att kunna tvätta håret innan man ska ut bland folk igen. Det såg ut som att jag inte hade tvättat håret på ett halvår ungefär (men det har jag alltså, flera gånger faktiskt). Efter ett moget (och ganska kort) övervägande konstaterade jag att jag inte skulle hinna duscha och göra mig i ordning på tio minuter, så jag räddade situationen med en hästsvans och en svart sjal (någon tunn, hålig, dubbelvikt historia, mycket bra att ha i håret just för att den är så tunn. Det är mammas tror jag).
Tack och lov för sjalar.

Kommentarer
Postat av: lisen

Bad hair day :)
Jag var och köpte tyget till över/underklänning idag. Nu hoppas jag på att få allt klart i tid..
Överklänningen är mycket vackert blå, ljust havsblå. Underklänningen är naturligt beigevitbrun... you get the picture.
Men sen får vi se om mina sykunskaper kan göra tyget rättvisa, dessutom på en lånad bernina-symaskin ^^

2007-07-31 @ 18:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0