Svettigt

Expeditionen som jag står i är ca sju kvadratmeter. I rummet som är i direkt anslutning till expeditionen, liksom bakom den, så finns det en termometer. Den visar just nu ungefär 27°C och det är varmt. Det är för varmt för att jobba i. Fast riktigt så varmt är det förstås inte här, i min lilla låda. Här är det naturligtvis ännu lite varmare. Jag är svettig och äcklig och vill gå hem. Men det ska jag göra. Snart. Om max tio minuter. Nu ska jag bara låsa ut patienterna så att de inte kan störa mig mer, sen så...


Kommentarer
Postat av: Andreas

På mitt gamla jobb lyckades chefens dotter, som också jobbade där, förhandla fram en bra deal. Blev det varmare än 35 grader inne på kontoret skulle vi få åka och bada på arbetstid. Det hände faktiskt en gång, men då var det ingen som kunde åka till stranden. Alla hade saker inplanerade efter jobbet. Men det kändes ändå bra att dealen fanns när temperaturen kröp uppåt.

2007-07-17 @ 17:00:30
URL: http://a5.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0