Röda solrosor, the countdown

Igår petade jag ner grillpinnar i rabatten och surrade de veka små skotten lite löst så att de inte ska böjas och lägga sig tex när det regnar. I natt hade ett gått av precis under bladen. Det var som ett huvud som hängde på sniskan och var lite halshugget... Men jag har tre kvar. "Tre små solrosor kämpar för sitt liv" började min mor, och visst inte riktigt hur hon skulle fortsättta, men eftersom det finns en oskriven (vad jag vet, den kan mycket väl vara nedtecknad någonstans så grundläggande som den är!) regel om att allt sånt måste rimma så drog hon till med något om sniglar som har HIV. Hon är för festlig ibland.
Jag ska skydda mina tre solrosor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0