Min klänning: senaste nytt, paniken stiger

Jaha, det surrar visst i fickan på landstingets klarblå kofta. Jaså det ringde! Jaja, bara att ringa upp igen då eftersom jag naturligtvis missade samtalet precis. Men vad gör det. Nej precis, inte särskilt mycket. Själva det följande samtalet är bra mycket intressantare. Det visar sig nämligen vara från självaste klänningshögkvarteret! Jag blir naturligtvis, naiv som jag är, väldigt glad och tänker "äntligen händer det något!". Och nog har det hänt något allt... Det är förvisso ingen som av misstag har satt eld på klänningseländet, inte med flit heller faktiskt, men tro det eller ej så har det faktiskt dykt upp ännu ett problem med dekorbandet. I det här läget känns det mest skrattretande, men jag är inte arg på någon. Bara aningen stressad.

Så här ligger det till: de har jagat efter det där bandet som det saknas 1,5 meter av. I denna jakt har de kontaktat de som jag först köpte det av, och det borde ju gå relativt smärtfritt. Kan man ju tycka. MEN av någon för mig okänd anledning (förmodligen samma som gjorde att de inte kunde ta in tyget som jag valt från leverantören de tidigare själva uppgett) så har de inte möjlighet att få tag på mer av det bandet. Lite märkligt tycker jag, men jag kan ju inte bakgrunden. Det finns säkert en förklaring som är logisk ur någon synvinkel... Det som alltså händer nu är att jag väntar på ett mail med alternativa band (haha, det låter som musik snarare än tyg ^_^) som jag ska välja mellan. Grejen är att när jag kollade deras hemsida innan jag gjorde beställningen så i stort sett ratade jag vart enda band eftersom jag inte gillade dem. Osis för mig. Jag hade en teori om varifrån bandet kan ha kommit, så de skulle kolla upp det och sen får vi se vad som händer.

Men som sagt: jag är inte arg på någon. Möjligen lite syrak på stället som säger sig inte kunna få tag på mer band (för det tror jag inte är helt hundra procent sant), men verkligen inte på de som jobbar för att få klänningen klar i tid. De verkar helt på det klara med att det är de som har gjort fel och verkar göra så gott de kan för att det ska lösa sig till det bästa. Jag kommer inte betala något för det nya bandet, jag får tillbaka utläggen för det gamla och får även tillbaka själva bandet. Det enda som återstår att bekymra sig för är att jag måste välja ett nytt band (det gamla som var så fint!) och att det är ca en vecka och två dagar kvar.

Stay tuned för den rafflande fortsättningen av "Min klänning", ett thriller-drama under tidspress!


Kommentarer
Postat av: sofy

Jag kan knappt bärga mig för att höra den rafflande fortsättningen! :)

2007-07-10 @ 15:24:57
URL: http://sofierosell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0