Handikapphissen som dödade ett expeditionsbiträde, eller tvärt om.

"Hissen därute fungerar inte!"
"Jaså, inte? Det kanske är någon som har tryckt in nödstoppsknappen igen då."
"Vaförnåt!?"
"Stoppknappen, den röda knappen bredvid de andra knapparna, det kanske är någon som har tryckt på den. Då stannar hissen. Men det är bara att vrida på den så ska hissen gå som vanligt igen."
"Vadå?" [misstänksam blick]
"Jag ska gå ut och titta på hissen."
"Ja, gör det för den fungerar inte!"

eller

"Hissen är trasig!"
"Det är nog bara någon som har tryckt på stoppknappen."
"Nej den är trasig!"
"Har du provat att vrida på stoppknappen så att den hoppar upp? Det händer ofta att den är intryckt och då går inte hissen."
"Jag tryckte på den där knappen men hissen kom inte! Den är ju alltid trasig den där hissen!"
"jag ska gå ut och kolla på den."

eller

"Hissen är trasig igen."
"Är du säker på..."
"Nej den fungerar inte!"
"Men det kan vara..."
"Den är trasig!"
"Ja, fast det kan..."
"Nej den är trasig säger jag!"
"Ok, jag ska gå ut och kolla på den."

I samtliga fall (och de är många) utom kanske tre (max) så har nödstoppknappen varit intryckt. Jag har gått ut, vridit på den så att den har hoppat upp, och hissen har fungerat igen. Gamla människor har livserfarenhet som är oerhört värdefull och jag tycker ofta att det idag finns alldeles för lite respekt för äldre människor. Men snart tar jag någon krokig pensionär och hivar upp honom eller henne på sin rullator, släpar ut eländet till hissen och visar hur man vrider på den röda knappen så att den hoppar upp. Och VOILA, hiss-skrället fungerar igen! Titta jag lagade den! Jag ska baske mig skriva till hissreparatör på mitt visitkort, för det är det enda jag gör vissa veckor känns det som. "Lagar" den där sketna hissen. Som aldrig är trasig. Den är värdelös och gnisslar och skakar, det vet jag, men den är inte trasig! Den är nödstoppad! Och om det inte är några snorungar eller andra snorpersoner som springer dit och trycker in den bara för att jävlas så måste det vara de som åker i hissen som trycker in den, DVS SAMMA PERSONER SOM STÄNDIGT ÄR PÅ MIG OM ATT DEN ÄR TRASIG!

Antingen får jag blodtrycksfel snart eller så dödar jag hissen. För patienterna får man ju inte ge sig på har jag hört.


Kommentarer
Postat av: lisen

Haha, grymt irriterande :)

2007-07-17 @ 14:53:11
Postat av: sofy

hahahahahaha! Ja! Ta en krokig pensionär och visa honom var hissen ska stå!!

2007-07-17 @ 16:13:09
URL: http://sofierosell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0