Fast, flytande eller geggigt

Det verkar som ett förtydligande är av nöden här... någon vilseledd stackare har fått för sig att vanligt bläck skulle vara flytande. Så är alltså icke fallet. Vanligt bläck, sånt som rullas fram av en liten kula, är geggigt. Inte fast, inte flytande, det är geggigt. Fast det är klart, om man använder en relativt tunn bläckpenna till att stabilisera en något för löst sittande OH-spegel... då blir så småning om bläcket, efter att plasten runt det har smält, ganska flytande. Men det betyder bara att bläcket i fråga är flytande till sin konsistens, inte att det är flytandebläck. Glasklart.

Fast bläck då? Ja det måste vara en trumpet eller liknande. Något annat kan jag inte tänka mig. Tänk vad dumt med en flytande bläckorkester...

Skål


Kommentarer
Postat av: Näe.. Inte vilseledd.. inte ja inte..

Jaha ja.. och vem är det som leder folk vilse här egentligen??
Kolla bara på det här citatet:
"Inte fast, inte flytande, det är geggigt. Fast det är klart"

Snacka om leda folk vilse "Fast det är klart" Nyss va det ju inte fast :P

Nu börjar det visst bli fysik av det hela också.
Bloggaren påstår att geggigt bläck (i affären: ursäkta har ni en geggig bläckpenna? Någon som hört det? Nä just det!) inte är flytande bara för att det vid upphettning är det och att det inte har med konsistensen att göra.
Jag vill påstå att flytande bläck (nej inte flytandebläck... Bloggaren verkar helt på eget bevåg försöka införa påhittade ord) utifrån den av allmänheten vedertagna termen "rumsteperatur" har fått benämningen "flytande bläck" och även "geggigt bläck" just utifrån konsistensen.

Och sen undrar jag hur klart det glasklara glaset är när man smält plast och kletat FLYTANDE bläck på det??

Ha ha.. fast det vet ju alla att en flytande bläckorkester är ett gäng bläckblåsare med varsin badring ;)

2007-12-01 @ 10:43:33
Postat av: Jo

Jag hänvisar till kategorin "välkommen till maskeraden", där en varning redan har utfärdats för eventuell obegriplig terminologi, samt för helt egna uttryck och där bloggaren (Jo, Jag, Haren, pysslingen själv) avsäger sig (mig) alla anspråk på objektivitet. Därmed inte sagt att min sanning inte är den absoluta och enda sanningen, den är bara för det mesta rasande subjektiv. Om sedan läsaren kastar sig över och in i sammanhang och situationer och prylar utan att läsa välkomstordet (varningstexten) ansvarar jag inte för följderna i dennes huvud. Egentligen inte annars heller. Skål.

2007-12-01 @ 11:05:45
URL: http://themasquerade.blogg.se
Postat av: En Riddare utan historia

Hmm.. nu kan jag inte hitta en tillräckligt stor stol som jag kan stoppa saker under. Fast hade jag haft en så va det ju det jag inte skulle göra.. stoppa saker under, eller tja sticka heter det väl (ska man sitta och sticka under en stol?)

Det jag inte kan sticka under stolen är känslan av en gammal hederlig tvål i bakaret, en sån man inte får fatt i... Den känslan infinner sig när jag inser att bloggaren har helgarderat sig och därigenom
lyckats få mig att känna mig korkad (inget nytt iofs)

Så jag bugar och erkänner mig slagen (för tillfället iaf. *hi hi* men jag ska nog komma på något *ler finurligt*

Hubba hopp!

2007-12-01 @ 16:21:47
Postat av: Mer-vetaren

Jag tänkte skriva ett besserwisser-svar till herr Riddare, men eftersom han bekänner färg så ger jag mig inte in i saken (för tillfället, men jag ska nog komma på något senare *ler finurligt*)

Hej hopp - restskattsbelopp!

2007-12-02 @ 01:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0