En klok människa

Det spelar ingen roll att det rimmar, en bok är INTE klok! En bok kan inte vara klok. Böcker är inte kloka. Jag är inte heller klok, men på ett helt annat sätt. Jag är nämligen både klok och inte riktigt klok. Men det hör till ett annat kapitel. Skål.

Däremot kan en bok vara skriven av en väldigt klok människa, det är det många böcker som är. Det är vansinnigt många böcker som inte är det också tyvärr, men de kan vi försöka undvika. En bok som jag inte tänker undvika ett dugg är "mitt liv i dina händer" av Wilfrid Stinissen. Sjukt bra bok, sjukt klok kille. Det är lite tråkigt att jag bara har ett ex, för då måste jag dels vänta till jag har läst ut den själv innan jag kan börja tvinga andra att läsa den, och så kan jag bara tvinga en i taget... suck, livet är tufft ibland. Men jag har några intet ont anande (kanske) offer som står i kö för att påtvingas dessa kloka tankar.

Nu måste jag vara seriös. Skål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0