Tillbaka till framtiden, veckans bedrifter

Årets (och undertecknads första) medeltidsvecka är till ända,  jag har precis försökt dryga ut de ca två timmarnas sömn jag fick i natt (är fortfarande aningen skakig dock) och kan så här i backspegeln konstatera att: ja, det blev en lyckad vecka. Jag har på dessa åtta(?) dagar lyckats med följande:

♦Pussat Fabian i Trix (förlåt Daniel, jag ska aldrig göra om det)
♦Pussat Daniel i Patriarkus (för vilket jag inte ber om ursäkt, och det lär hända igen)
♦Improviserat med Jauvet (fyfan, men lite kul var det, och ju längre sen det blir desto roligare var det)
♦Fått en skiva av Jauvet (visst sjutton, den måste jag lyssna på!)
♦Sjungit sönder rösten och fått massa gratis mat och öl (mest mat men wåtteheck, gratis är gott!)
♦Sjungit en fyra verser lång kärleksballad för skänken i Kapitelhusgården och fått dem att stanna upp hela kön tills vi var klara och sedan ropa "dricks i skänken" (jag tillsammans med två av tjejerna och en av killarna)
♦Ätit absurda mängder lamm (gott)
♦Smugglat in rosé-lådvin på Kapitel (inte i lådan dock)
♦Gått omkring en halv dag bärandes på en otroligt episk picknick-korg som det tyvärr inte finns bild på tror jag (ja, picknick-korgar kan vara mycket episka, right Lisen?)
♦Inte stulit en enda hatt! (förutom Daniels och det var innan han ens kom dit)
♦Ätit en halv vattenmelon med plastsked direkt ur skalet (och blivit helt sjukt kissnödig)
♦Bevittnat parodier på både Patrask och Trix (vansinnigt roliga båda två)
♦Hört och sett de riktiga Patrask och Trix under bland annat de senares eldshow (helt underbar förutom jättedamen som är sjukt läskig)
♦Bott alldeles gratis (i utbyte mot typ PR för oss själva...)
♦Kunnat duscha varje dag (fördelen med gympasalar)
♦Gjort succe med Patriarkus (visst?)

♦...och en miljon andra saker (helt enkelt haft väldigt roligt)

Vi sålde slut på alla skivor vi hade med oss och hade kunnat kränga en hel del till tror jag, och dessutom kanske vi får sjunga i en av ruinerna nästa år och ta inträde. Ballt. Jag borde packa upp, men jag vill inte. Så det får bli sen. Klänningarna måste nog ändå tvättas. Jag har haft en väldigt bra vecka och nu har jag ont i huvet. Men det gör inget för jag har en handflätat halmhatt som luktar väldigt gott. Typ halm. Nu ska jag nog lyssna på skivan jag fick av Jauvet för att jag sopade mattan med dem i deras egen show (ödmjukhet är tråkigt).

Skål och välkomna, puss och kram, godnatt och gutår!

Kommentarer
Postat av: sofy

Åh vad skoj du haft! Jag vill osså sjunga på kapitelhusgården!! Nästa år kanske? visste du att jag osså känner jauvet!? När ska vi ses och ha kul då?

2007-08-14 @ 09:15:58
URL: http://sofierosell.blogg.se
Postat av: cletus

cletus, i skänken på kapitel....kommer ha uppsyn över rosévin nästa "vecka"...

2007-09-23 @ 00:15:01
Postat av: Jo

Han kan väl se till att det finns drickbart vin i skänken istället? :) Så att en hederlig medborgare slipper nedlåta sig till såna tarvligheter som smuggling...

2007-09-24 @ 23:22:42
URL: http://themasquerade.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0