Regn, ja tack!

Vilket äckligt väder det är ute! Hoppas att det kommer en rejäl åskskur så att man får det här äcklet ur luften. Nu när jag tittar ut ser faktiskt stenplattorna på gården här misstänkt fläckiga ut... Men det fisregnar ju bara, det måste vara rejält! Jag var ute på äventyr (på arbetstid!) nyss, och det var sjukt klibbigt och äckligt. Men det var det värt, för nu har jag införskaffat fika till eftermiddagen och kan retas med Håkan i minst en timme till för att han inte vet var det är. Min sista dag här i morgon (därav fikandet), både skönt och tråkigt. Mest tråkigt faktiskt. Mycket mest tråkigt... jag trivs här. Och så vill jag inte tillbaks till pluggandet. Men det är ju tre veckors ledighet först åtminstone. I teorin i alla fall, jag måste nog ta tag i den där eländiga U-tentan. Men först är det medeltidsvecka och jag hade tagit fel på dag när vi ska åka så jag har en till dag på mig att sy! Woho, det finns en Gud! Och så har jag nu skaffat ett fint blått tyg att dona ihop en överklänning av, visserligen den kraftigare sorten men det ska nog funka.
Nu börjar det lukta lite regn in genom min lucka här, det är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0