Överklänningar och sjukor

Jag känner mig som Askungen utan möss, fast istället för en klänning ska hon ha en mantel, en underklänning och två överklänningar. Ja det blev två, jag har sytt en brun som jag hellre vill ha blå och med några små ändringar, så jag ska köpa nytt tyg (blått) idag och sälja den bruna klänningen. Den blev väldigt fin (måste säga att jag är imponerad av mig själv, jag börjar bli riktigt bra på det här!) men det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Plus att jag hellre ville ha en blå, och nu har jag kommit på att det förmodligen finns blått linnetyg att tillgå alldeles nära jobbet. Så ikväll ska jag alltså sy en hel överklänning. På en kväll. Fyra-fem timmar, lite beroende på hur länge jag orkar hålla på. Men det blir nog inte så länge med tanke på hur jag har sovit de senaste nätterna. Får vara effektiv istället.

Meticillinresistenta Staphylococcus Aureus, det är lite tufft. Inte att ha förstås, men att känna till och kunna säga. Värsta bra besserwissergrej. (Ja, det varierar ju lite vad man tycker är häftigt förstås... Jag gillar svåra ord.) Undrar om de flesta vet eller inte vet vad det är. Fast det är ju ganska logiskt förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0